Home / Educativ / Modelul viitorului și sensul revoltei

Modelul viitorului și sensul revoltei

H.P.
Incorect Politic
Aprilie 23, 2021

Modelul viitorului și sensul revoltei

Modelul viitorului

Via HoratiuMP:

Așa stând treaba, devine tot mai clar un lucru. Că puterea, Sistemul, nu are decât un singur dușman real, și anume, libertatea individuală. Totul managementul lor de pandemie dacă îl analizați, se rezumă la dorința de a vă impune ceea ce ei vor ca voi să faceți. Și anume, să vă interziceți tot ceea ce ați face în mod spontan, ceea ce am făcut cu plăcere până acum un an și care nu mai e voie. Dar asta trebuie să fie o alegere a ta. Tu să-ți dorești să faci ce vor ei.

Și pe acest model, Sistemul produce societate civilă, non-cetățenii, masa care îi convine să se perpetuez, să se reproducă și să-i voteze. Cu alte cuvinte, sistemul își produce oile de care are nevoie în viitorul mai apropiat sau mai îndepărtat. Societatea civilă nu se poate revolta pentru că nu este diferită, nu este deviantă, este deja conformă. Societățile noastre sunt un fel de ferme de oi.

Modelul viitorului și sensul revoltei

Există multe adevăruri în acest sens. Gândiți-vă la toate aceste conformisme moderne transmise de școli, de mass-media, de aplicațiile digitale, de jocurile pe rețele, etc. Gândiți-vă la consolele de jocuri electronice, la Disneyland. Elitele au înțeles și își protejează copiii lor de tot acest consum de masă și îndoctrinare, pentru a le păstra elite. Elitele își aduc copiii la viață într-o altă lume decât cea pe care o creează și pe care o promovează, în școli unde telefonul și tableta sunt interzise! Societatea civilă nu se poate revolta deoarece este deja un produs al sistemului. Integrat sistemului. Oile nu se revoltă pentru a fi altceva decât oi, se revoltă eventual pentru că rația lor de fân este prea mică și se încruntă în ceea ce privește calitatea fânului, dar atât, asta-i tot și rămân oi în continuare.

Gândirea critică ne învață că sistemul este un moment din istorie și că dialectica nu este moartă: pozitivul, negativul, opusul se ciocnesc, energia, mișcarea sunt încă acolo. Revoltele sunt energie pură, brută. Oile domină în număr, dar încă mai sunt lupi, slavă Domnului! Omul este un lup pentru om; și asta este ceea ce face demnitatea sa de ființă umană. Ceea ce face ca noțiunea de progres să nu fie pură îndopare este lupta, revolta. Există o mișcare a istoriei și această mișcare se realizează prin lupte, nu prin consens așa cum ar dori Johannis și Cîțu, pe care burghezia i-a ales și pe care poporul de bună credință dar ignorant i-a votat.

Modelul viitorului și sensul revoltei

Gândirea burgheză neagă caracterul uman al luptelor, al războiului, al voinței de putere, al eroismului pentru că, în calitate de clasă, dorește ca istoria să se oprească, dorește să conserve, să salveze, să acumuleze, să oprească timpul în loc. Societatea burgheză încurajează feminizarea ca mijloc de reducere a numărului de lupi și copleșirea lupilor cu oi, încurajează înlocuirea cu a avea a sfântului a fi și toate valorile resemnării. Burghezii îi învață pe copii să se bucure de a fi supuși!

 

Dar povestea nu se termină. Sistemul este epuizat de contradicțiile sale, de finitudine, dovada că este obligat să taie rațiile pe hrana și reproducerea ovinelor cu vaccinul. Devine conflictual. Raritatea, ea ne va face în cele din urmă să redescoperim luptele care dau sensul vieții. Raritatea va reintroduce sensul în relația cu lumea, în timp ce avem doar o relație cu lumea nevrotică, înstrăinată, mediată de un ecran, un imaginar produs de cei care ne domină sau o revendică. Suntem acum într-un borcan închis cu capac unde domină o atmosferă toxică de nevroză, dar acest borcan se fisurează datorită presiunii datoriilor care nu sunt altceva decât promisiuni care nu pot fi respectate. Sistemul nu poate scăpa de criză pentru că este subminat din interior prin excesul de datorii și din exterior prin rivalități, războaie până la moarte, pentru a captura bogăția care rămâne. Acesta nu este sfârșitul Istoriei, ci începutul începutului unei alte povești, al unui nou episod al istoriei.

Modelul chinezesc este viitorul nostru, în caricatură. Micul burghez pedant, precaut și îmbătrânit este complice neintenționat al elitelor în cererile lui de protecție împotriva tuturor riscurile vieții. Omul este un lup pentru om, dar elitele care sunt formidabile prădătorii doresc să vă facă câini bine domesticiți care dau laba. Modelul societății pe care o cultivă este cel al Chinei partidului unic și al cetățeanului rob voluntar și fericit educat de Pavlov.

Metamorfoza burghezului - Jacques Ellul

http://www.sens.ro/site/carte/9

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *