Home / Problema Țigănească / Satanizarea României continuă: Expoziție țigănească despre vrăjitorie ca practică de emancipare feministă

Satanizarea României continuă: Expoziție țigănească despre vrăjitorie ca practică de emancipare feministă

Incorect Politic
Februarie 22, 2021

Satanizarea României continuă: Expoziție țigănească despre vrăjitorie ca practică de emancipare feministăMoment țigănesc

Via ActiveNews:

După ce Clotilde Armand ne-a uimit cu statui de personaje infernale expuse în holul Primăriei sectorului 1, maimuțărind Ziua Națională Brâncuși cu mo(n)stre de „artă” contemporană, sâmbătă a venit rândul Institutului Goethe din București care, la Pavilionul 32, a găzduit lansarea unei expoziții ce „explorează practica vrăjitoriei ca un instrument politic de emancipare feministă”, marcând astfel „Ziua Abolirii Sclaviei Romilor în Țările Române”, 20 februarie.

Artista cu studii în teatru Mihaela Drăgan și artista-fotograf Virginia Lupu au expus „futurismul rom” și au făcut „conversație magico-politică” alături de protagonistele lucrărilor lor, vrăjitoarea Mihaela Mincă și fiicele sale, având-o ca moderator pe scriitoarea Laura Sandu. Expoziția „Future is a safe place hidden in the witch’s braids” (Viitorul este un loc sigur ascuns în împletiturile vrăjitoarei) va sta la Goethe Institut București până pe 27 februarie, ca să poată fi vizitată de apărătorii/apărătoarele „justiției sociale” și „drepturilor sexuale și reproductive ale femeilor” care nu s-au numărat printre beneficiarii celor 15 locuri cu prezență fizică sau printre spectatorii transmisiunii live a evenimentului.

Institutul Goethe din București descrie lansarea expoziției „Future is a safe place hidden in the witch’s braids” ca pe o „conversație magico-politică” despre colaborarea artistelor expozante cu protagonistele lucrărilor și despre „găsirea unei practici comune la intersecția dintre vrăjitorie, artă și interacțiunea cu un discurs politic feminist”. „Inspirate de practica vrăjitoarelor, artistele expolorează tema vrăjitoriei dintr-o perspectivă antirasistă și feministă, iar în cadrul acestui eveniment doresc să le dea vrăjitoarelor rome spațiu pentru autoreprezentare”, se arată pe pagina web a Goethe Institut.

Descrierea din pagina de Facebook a evenimentului este, însă, și mai amănunțit realizată:

„Future is a safe place hidden in the witch’s braids este o expoziție de artă contemporană interdisciplinară realizată de artistele Mihaela Drăgan și Virginia Lupu. Cercetarea care stă la baza expoziției explorează practica vrăjitoriei ca un instrument politic de emancipare feministă și prezintă ideile Roma futurismului.

Futurismul rom reprezintă o estetică culturală dezvoltată de Mihaela Drăgan, care include elemente de realism magic și science fiction în cultura romă, punând la intersecție cultura și istoria romă cu tehnologia avansată a viitorului și a practicilor magice.

Interesul artistelor de a colabora pentru acest proiect cu vrăjitoarea Mihaela Mincă și fiicele acesteia încorporează perspectiva autoarei feministe Silvia Federici, care în „Caliban și Vrăjitoarea”, cercetează cum capitalismul s-a născut din oprimarea muncitorilor și din subjugarea femeilor. Arderile de vrăjitoare erau menite să terifieze femeile și să le oblige să accepte o nouă ordine patriarhală, în care corpurile acestora, munca lor, drepturile lor sexuale și reproductive treceau sub controlul statului și erau transformate în resurse economice.

În general, vrăjitoarea romă este văzută în mod stereotipic ca o femeie fără educație, prinsă într-un trecut incompatibil cu prezentul dominat de știință, o femeie care nu știe să folosească tehnologia și nici nu are această dorință.

Pornind de la titlul instalației video a Mihaelei Drăgan – „Future is a safe place hidden in my braids” și în contradictoriu cu perspectivele stereotipice, expoziția revendică figura vrăjitoarei rome care devine simbolul unei lupte feministe intersecționale cât și a unui viitor progresist pe care aceasta îl controlează.>

LUCRĂRI PREZENTATE

Mihaela Drăgan chestionează în prima sa instalație video incertitudinea viitorului pentru romi în societatea noastră și își propune să reexamineze istoria romilor dintr-o perspectivă care promovează ideea de vindecare a durerii și a suferinței transgeneraționale transmise genetic romilor de către strămoșii lor, victime ale sclaviei și ale Holocaustului.

„Future is a safe place hidden in my braids” imaginează ritualuri performative de vindecare a traumei rasismului și proiectează un viitor utopic în care vrăjitoarea romă este lidera unei lumi în care oprește ciclul istoric al opresiunilor.

Expoziția găzduiește de asemenea, aclamatul proiect al Virginiei Lupu – „Vrăjitoarea fără eșec“, o instalație care cuprinde o serie de lightbox-uri (casete luminoase) și care a fost expusă în 2019, în Belgia, în cadrul festivalului de artă EUROPALIA.

Lucrările Virginiei Lupu sunt rezultatul colaborării cu Mihaela Mincă, care a transmis tradiția magiei și fiicelor sale.

„În contrast cu reprezentările stereotipice în media și în discursul public, care denotă frică și stigmatizare, lucrările Virginiei Lupu poziționează practica magiei ca un instrument de putere pentru femei”, spune Anca Rujoiu, curatorul lucrărilor „Vrăjitoarea fără eșec”.”, se arată în descrierea evenimentului de pe Facebook.

MIHAELA DRĂGAN, născută în 1986, este o artistă multidisciplinară cu studii în teatru, care locuiește în București și lucrează în alte câteva țări. În 2014, împreună cu alte actrițe rome a fondat compania independentă de teatru rom Giuvlipen, „un teatru revoluționar” conform agenției de presă Reuters și un fenomen cultural pe scena locală, informează pagina web a Institutului Goethe.

VIRGINIA LUPU, născută în 1990 la București, este o artistă fotograf care trăiește și lucrează la Timișoara. A absolvit secția Foto-Video a UNArte. Ea caută să-și prezinte personajele așa cum există și coexistă în societate, fără a le altera reprezentarea pentru a corespunde unor norme, așteptări sau stereotipuri sociale. Această practică este vizibilă cu precădere în proiectul său dedicat vrăjitoarelor rome, potrivit paginii web a Institutului Cultural Român.

MIHAELA MINCĂ, născută în 1977, se autodescrie în discuție drept „cea mai puternică vrăjitoare din Europa și, împreună cu fiicele mele, formăm cel mai puternic triunghi al descântătoarelor tradiționale din ultimele 3 secole”. Cu toate acestea, în descrierea de pe Facebook, sus-numita a bifat că lucrează ca vrăjitoare numai din … 5 mai 2019. Ca orice vrăjitoare „din Europa” născută la București, ea a bifat pe Facebook că trăiește în Los Angeles, deși nu are nici o urmă de accent american în glas, iar limba română o vorbește cu unele dezacorduri gramaticale. Însă pe tărâmul magiei poți crede orice, inclusiv despre propria persoană. Iar dacă ajungi să mai vorbești pe la radio și să mai fii musafir pe la instituții germane, deja credința se transformă în certitudine.

5 comments

  1. satanizarea e inceputa demult, toate desenele animate si filmele au substrat puternic de magie si vrajitorie.

    diplomele de la scoala nationala de vrajitprie si magie vor fi acreditate de mmps ca sa iti faci o meserie banoasa din magia care il ajuta pe om sa castige o bucata de paine in economia artificiala a viitorului

    Iar vrajitoarele o sa aiba un rol important, ca daca scade consumul de carne de animal trebuie sa creasca cel de carne de om, canibalismul stiintifico magic din preistoria adenocromului a vrajitorilor lui Baal

  2. PORCIIN AU BLOCAT FILMUL FACUT DE BBC !!!

    elucubrantele astea n-ar putea exista fara prostia celor ce se ingramadesc sa le arunce o groaza de bani pentru balivernele lor !
    priviti televiziunile care-si fac plinul cu programele lor de citit in stele – toti rahatii lor sunt cabalisti!
    tot aia este !

    Acest fenomen prospera atunci cand un popor este privat de scoala !

    Ca si Mircea Eliade se ducea “La Tiganci” , asta-i deja alta treaba !
    HAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAA!

    Se stie ca tiganii au grija sa-si tie femelele analfabete, ca sa fie supuse barbatilor care isii trimit copiii de mici la cersit in loc sa-i lase la scoala – vezi filmul BBC – tocmai blocat dar pe care eu l-am vizionat , facut de John Sweeney , BBC, care a mers pana la un bulibasa in Romania sa-l intrebe dece isi trimite copilul de 7 ani la cersit 12 ore pe zi , iarna, in loc sa-l trimita la scoala .
    Stiti ce a patit John Sweeney din partea BBC-ului ?
    Nu i-au achitat nimic din costul filmarii acestui documentar de o ora : vedeti prezenta lui inaccesibila inca , aici:
    https://www.bbc.co.uk/programmes/b0169lg6

    Accessibility links
    Skip to contentAccessibility Help
    Sign in
    News
    Sport
    Reel
    Worklife
    Travel
    Future
    More
    Search the BBC
    Search
    Search the BBC
    BBC One
    Panorama
    HomeEpisodesClipsContact usInformation and Support
    Main content

    Sorry, this episode is not currently available
    titlu:

    “Britain’s Child Beggars”
    Panorama
    Reporter John Sweeney uncovers the truth behind the children begging on Britain’s streets, and tracks down the begging gangs to luxury homes in Romania.
    Credits
    Role Contributor
    Reporter John Sweeney
    Producer Liviu Tipurita
    Broadcast

    Wed 19 Oct 2011
    21:00
    BBC ONE

    Show more

  3. BBC 100 ore despre viata copiilor de tigani romani trimisi fortat 12 ore pe zi si iarna la cersit ca ca-si faca tiganii din Romania castele .
    John Sweeney i-a filmat si fiind filmul prea profund si prea zguduitor , lui John Sweeney BBC ul i-a blocat plata .
    Nu mai stiu in final cum s-a rezolvat treaba dar am revazut filmul amputat de scena in care Sweeney s-a dus in Romania si l-a scos din palatpe bulibasa , sa-l intrebe dece-si trimite copil de 7 ani iarna sa cerseasca 12 ore pe zi in loc sa-l lase sa mearga la scoala .
    Incidental era vorba si despre o biata fetita chinuita astfel!

    Astea-s ghicitoarele “feministe”

    The secret lives of Britain’s child beggars
    By John Sweeney
    BBC Panorama

    Panorama traced the family of one child beggar back to Romania

    You can see them on London’s Oxford Street – day in, day out – young children begging.

    For months, Panorama filmed them as they worked the streets during last winter’s snow, sleet and rain. The footage – more than 100 hours of it – is like watching Oliver Twist for the 21st Century.

    One little girl we followed, who we called “Alice”, looked to be no more than four-years-old, yet she was experienced in begging; by turns, innocent, desperate, persistent, wheedling.

    The little girl, wearing a white headscarf, used a telephone box as a toilet and scavenged for food from McDonalds as she begged in all weathers.

    One restaurant owner in the area said that some child beggars make £500 a day. For her part, Alice handed every last penny to a minder, a young woman who looked to be in her late teens or early 20s.

    Outside the Regent’s Park Mosque, we filmed a team of women controlling several children, including a little boy of four, who we called “Lou”.

    They targeted worshippers from the mosque as they left Friday prayers.

    ‘Working streets’

    We tracked “Lou” and his handlers as they took the bus home to a rented house in Ilford in Essex where a BMW X5 sat in the drive.

    Over the course of almost a year, all of the child-begging teams working the streets of London which were investigated by Panorama turned out to be Gypsies from Romania.

    Despite wearing modest clothing and headscarves and targeting the mosque and areas popular with tourists from the Gulf states, none were Muslim.

    ‘Alice’ begging on London street
    This is modern day slavery. How does a four-year-old child consent to be exploited?
    Bernie Gravett, former Met Police Supt
    Gypsies – also known as Roma – are Europe’s largest ethnic minority, and the poorest. Racism against them in Romania and across Europe is rife.

    Christine Beddoe, UK director of ECPAT (End Child Prostitution, Child Pornography and Trafficking), said forcing them to work the streets of London is denying them their childhood.

    “It means that they are denied an education, they’ll have nutrition issues, health issues,” she said. “They’ll also grow up believing that this is the only way, or the normal way, of earning a living.”

    In Britain, the police often stop the begging teams on the streets, but generally just take their details and let them go. Police say they fear that poverty has made Gypsies vulnerable to exploitation from criminal gangs within their own community.

    They say they are working hard to combat the gangs driving the child begging business in Britain.

    Former Metropolitan Police Supt Bernie Gravett led Operation Golf, which targeted the people behind the child beggars.

    “This is modern day slavery. How does a four-year-old child consent to be exploited? They won’t know that it’s criminal to beg on the streets of the UK. They are kids.”

    Disrupted gangs

    Mr Gravett and his colleague Ch Insp Colin Carswell took part in a joint British-Romanian police operation, which arrested 26 alleged child traffickers from Tanderei in the south of Romania.

  4. Intrebare : acele tablouri afisate de Clotilde Armand pe peretii Primariei sectorului 1 , alea-s originale sau…facaturi ?

  5. Tiganii sunt ultimele jeguri, astia nu sunt in stare sa treaca din clasa a 4-a in clasa a -5, dar se cred cu 100 de studii. Asta se intampla daca primesti tiganii in scoli si in facultati sa isi ia diplome, iti zic tie ca esti incult si ei este ‘hinteligenti’.

    Cat despre institutul Goether fac urmatoarele precizari:
    -ambasadorul germna esteun neamt mare, gen Iohannis, casatorit cu o maimuta africana, care are tot “studii de arta ” pe undeva, o maimuta urata si subtire, ca in reclamele cu triburi africane.

    -ambasadorul germna se duce des la WK Iohannis la cotroceni, limuzina cu steguletul germna fiind vazuta des intrand pe poarta laterala.

    -la lansarea institutului Goethe in noua locatie, o cladire construita ilegal, au facut o expozitie de jocuri pe calculator: o sala cu mai multe calculatoare, pe fiecare calculator ruland cate un nivel al jocului: la primul nivel jucatorul intra in baia fetelor si nu stie de ce se uita lumea ciudat la el. La al doilea nivel jucatorul realizeaza ca el este defapt femeie in corp de barbat. La al 3 lea nivel isi schimba sexul.

    Cultura germana!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *